Manlighetens vara eller icke vara

På förfrågan ska jag diskutera det heta ämnet manlighet. I dessa tider uppfattas ofta manlighet som om man är stöddig eller ett desperat försök att vara cool, men de riktiga männen försöker inte vara manliga, de är bara hårda, håriga och stolta naturligt. Men frukta intet, det finns exempel på legendariska män även i dessa vaxade tider.
(En mycket bra bok för de som blev intresserade av min lilla artikel.)

Givetvis kommer karlakarln Chuck Norris in på listan som den enda person i världen vars hår på bröstet har eget hår på bröstet. Vi snackar om killen som gör armhävningar genom att trycka ner jorden istället för att pressa upp sin egen kroppsvikt. Visst, Jesus kan gå på vatten, men Chuck Norris kan gå på Jesus...En annan manlig person värd att nämnas är kaptenen Sigurd "Iceman" Petursson som var ute och fiskade med sina manliga män när han ser en 300 kg's haj simma emot hans besättning vid stranden. Vad gör han, 1,) Ringer sin fru och skriker hjälplöst, 2,) Sätter sig i ett hörn och börjar gråta besinningslöst, 3,)Tar upp sin satans rambokniv, drar upp 300 kgs (!) hajen på strandhelvetet och tvingar den se på när han äter upp hjärtat med hjälp av ett förbannat sugrör!? Ni som tog 3:an, grattis! Ni har vunnit en ryggrad.

Allt som allt är riktiga män en utdöende art, jag själv försöker hålla idealet uppe med håriga ben och skogshuggaryxan på axeln, men det är bara att inse att dessa gener kommer inte föras vidare. Kvinnor vill ha metrosexuella kopior av sig själv, och för varje fotboll jag får i skrevet minskar mina chanser ytterligare. Inom 5-10 år är jag eunuck och går i kloster. Vilken lysande framtid.

POW! RIGHT IN THE KISSER!

Kommentarer
Postat av: Öjje

MER!! Ge oss del 2 på manlighet :O

2009-06-12 @ 21:52:18
Postat av: Alexander Nyberg

ojojoj är det så illa så ska jag sluta sikta mellan benen på dig när vi spelar ;P Men jag har fan inte spelat nått med dig i år juh! vart e du när jag e på planen? =O

2009-06-14 @ 13:57:24
URL: http://nybergalexander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0