Ett gäng pojkar med Melodifestivalen som mål

På begäran från Altin så tänkte jag berätta om 5 pojkars dröm om att spela på Lilla Melodifestivalen. 5 pojkar som trotsade alla odds, de sa att jag och Erik inte kunde sjunga. Hade dom rätt? Ja. Men lät vi det stoppa oss!? ALDRIG!

Det hela började med att som den unge kreative man jag var spelade jag saxofon som en gud, och under en sådan session tyckte jag mig höra en melodi. Det var inte vilken melodi som helst, det var en gyllene melodi som sjöng om frihet, änglar och sånt tjafs. Jag sprang hem så fort mina små krumma ben tillät mig och började skriva frenetiskt, den fantastiska låten "Fri", var född.

Så jag rundade ihop mina vapendragare Max den kraftfulle basisten, Niklas den slagvänlige trummisen och Arvid den nätte pianospelaren för att ackompanjera Kristoffer den tondöve sångaren. Jesus jag sjöng verkligen dåligt. Inte typ dåligt som Sverige på fotboll utan typ dåligt som George Bush's IQ-test. I alla fall började vi repa, den ljuva stämma som ekade genom lokalerna var inte att leka med. Legenden säger att en 300 man stark armé från Sparta hörde musiken, skrek "THIS...IS...BEATUIFUL!" och drog vidare. True story. Efter det lyckades jag faktiskt få tag i en proffs-filmare som gick med på att filma och skicka in filmen till juryn. Vi tog också in Erik den vackre för att köra andrastämma till mig. Vad kunde gå fel!? Inget, trodde vi...

Så vi filmade och skickade in. Vi såg filmen först efter vi skickat in den. Oh My Fucking God. Vi sög verkligen getballe. Jag lät som när man trampar på en groda, Erik hade läst igenom texten 0,4 gånger och sjöng kanske tre ord på hela låten, och vad var det där bredvid Arvid? Jo det var musikläraren Siv's hela arm. Vi trodde att hon skulle vara osynlig, men hon lurade oss. Vi fick 2 veckor senare ett "Tack, men nej tack" brev, helt klart var juryn köpt. Dålig stil....

För övrigt är det här mitt sista inlägg på ett tag, på grund av bristande tittarsiffror orkar jag inte skriva denna konst, men läs gärna klassiker som "Att lägga fram en muta" och "Vem stal gamle Blixten?"

POW! RIGHT IN THE KISSER!


Kommentarer
Postat av: johan

vill höra låten...

2009-05-27 @ 19:48:06
Postat av: Dan

Vilken teaser, vem vill inte höra låten nu då? :(

2009-05-27 @ 19:52:37
Postat av: Carro

Ja alltså den där videon SKA jag se!! :D

2009-05-27 @ 21:02:50
URL: http://mariecaroline.webblogg.se/
Postat av: Max

Dommarna var köpta!

2009-05-27 @ 21:20:46
Postat av: Öjje

Fel i facit! Dommarn är köpt!

Du kan ju inte lägga ner nu, ja lever ju för varje uppdatering :O

2009-05-27 @ 21:54:54
Postat av: Alexander Nyberg

Men för i hellvete skriver du inge mer så måste jag skjuta dig i pungen nästa gång vi spelar fotboll i lag! //Alex aka Nötknäckaren!

2009-05-28 @ 03:24:48
URL: http://nybergalexander.blogg.se/
Postat av: mattenobban

har inte min hängivenhet gett dig några högre läsarsiffror??=(

2009-05-28 @ 18:54:00
Postat av: Altin

Woot jag har missat det här inlägget totalt!

Får nostalgikänslor när jag tänker tillbaka till när jag fick höra skiten i kyrkan...tider de.

2009-06-09 @ 23:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0