Jag, den ödmjuke filmrecensenten

Jag har gått igenom en del filmer i mina dar, och detta inlägg ska jag tillägna 3 filmer som alla älskar. Och fullständigt krossa dem. Om dessa filmer hade självförtroenden så skulle de vara så låga att de skulle behöva titta upp för att se botten.

Den första filmen är om de stackars gnagarna i Twilight. Handlar om tjejjen som inte vet vart hon hör hemma och killen som uppenbarligen går runt och tycker synd om sig absolut hela tiden. My...God... han är ungefär lika uttrycksfull som Göran Perssons baksida. WOW DET ÄR INTE SÄRSKILT UTTRYCKSFULLT! Och varför kan inte kvinnan stänga munnen!? Jag kunde kortat ner filmen 45 minuter bara genom att ta bort alla suckar, pinsamma gapanden och den bleke vampyrens (Inte en synonym för penis) rygg. Seriöst, vi får se hans rygg röra sig bort från kameran mer än någonting som rör sig ifrån kameran jättemycket. Och det är inte lite det!


Den andra filmen är Titanic. Det kanske är ett mönster att också den börjar på T, och uttråkar mig till den grad att det enda sättet jag skulle tappat mer hjärnceller i samma snabbhet vore om jag faktiskt var på skeppet som sjönk, och drunkade. Medans jag boffade bensin. Upp och ner. Varför är filmjäveln så förbannat lång!? Enda film jag kan komma på som är lika lång är Sagan om Ringen, och då får vi se ett folkmord på 24235 orcher i alla fall! Och Slutet är så jävla dumt så det knappt finns på skalan. Han säger några väl valda ord, sen drunknar han medan hon flyter på någon specialkontraption. Idè: Klättra upp och knuffa ner tjejjen? Jag menar, hur ska polisen kunna bevisa att det var du som dödade henne!? Nä men han dör nog istället. Helt overkligt....
(Jag tycker att som filmskapare ska man fan klara av det här testet)

Sist men inte minst: Världarnas krig. Den hatar jag nästan mest. Dels är scientologpervot Tom Cruise i huvudrollen, och om inte det var illa nog så är Tom Cruise med i filmen. Jävla Tom Cruise. Jag kan sammanfatta filmen som också den är obönhörligt lång med orden: Det verkar som om de blir jagade av utomjordingar. Sen blir de förföljda av aliens. Och efter det blir de jagade lite till. Bra story (Y) Sen visar det sig att utomjordingarna som planerat att ta över den här sorgliga planeten i miljoner år glömde att kolla en liten detalj; TÅL VI ATMOSFÄREN!? UPPENBARLIGEN INTE, ERA JÄVLA IDIOTER!

POW! RIGHT IN THE KISSER!

Kommentarer
Postat av: Dan

Jag tror inte att Världarnas Krig är älskad!

Den är så dålig så att det finns inget i den som kan krossas!

2009-05-25 @ 23:55:32
Postat av: Öjje

Äntligen nån som insett Twilights pissighet

2009-05-26 @ 01:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0